Ohjeet

RovaMaton verkkokaupan sopimusehdot


Tilaaminen

Tilaaminen tehdään verkkokaupasta. Tarvittaessa annamme neuvontaa sähköpostitse tai puhelimitse, ks. yhteystiedot. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa verkkokaupan sivuilla esitellyistä värimalleista. RovaMatto voi asiakkaan pyynnöstä perua tilauksen tai muuttaa sen sisältöä, jos asiakas on ottanut yhteyttä ennen tilauksen toimitusta tai valmistusta.

RovaMatto Oy on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. RovaMatto on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tilauksen perumiseen.

Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu verkkokaupassa. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetuksen hinta vaihtelee tuotekohtaisesti, ja on näkyvissä ostoskorissa. Jos tilattavia tuotteita on useita, kuljetuksen hinta koko toimitukselle peritään kalleimman toimitusluokan mukaan.

Maksaminen

Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (y-tunnus 0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Yleisimpien verkkopankki-, kortti- ja muiden maksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle. Muiden maksutapojen osalta Verifone Finland Oy toimii maksutapahtumatietojen välittäjänä, jolloin maksun vastaanottajana näkyy Rovamatto Oy.

Yhteystiedot

Verifone Finland Oy
Keskuskatu 1 A
00100 Helsinki
Asiakaspalvelu: 020-7535192
Sähköposti: kuluttaja@verifone.fi
www.verifone.fi

Toimitus

RovaMatto sitoutuu toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. RovaMatto ei vastaa sellaisista ulkopuolisen tahon viivästyksistä, joihin se ei itse pysty vaikuttamaan. RovaMatto on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.

Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitaa pääsääntöisesti Schenker, joka ottaa ennen toimitusta yleensä yhteyttä asiakkaaseen toimitusajankohdan sopimiseksi. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle.

Pienemmät paketit toimitetaan Matkahuollon noutopakettina joko lähimpään noutopisteeseen (enintään 10 kg paketit) taikka Matkahuollon omaan toimipisteeseen / asiamiehelle (yli 10 kg paketit).

RovaMatto on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

Asiakas on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. RovaMatto ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Mikäli asiakas ei ole vastaanottamassa tilausta sovittuna aikana, perii kuljetusliike lisämaksun turhasta käynnistä sekä vuorokausikohtaisen säilytysmaksun.

Asiakkaan tulee tarkistaa lähetystä vastaanotettaessa pakkauksen ulkoinen kunto. Jos pakkauksessa on selkeä ulkoinen vahinko, on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava RovaMaton asiakaspalveluun.

Henkilötiedot

Tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan RovaMaton asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on vain asiakaspalvelun käytössä ja sen käsittelyssä noudatetaan tiukkaa tietosuojaa. RovaMatto ei luovuta asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

Palautusoikeus

Asiakkaalla on 14 päivän oikeus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske mittatilaustuotteita, jotka valmistetaan asiakkaalle täysin räätälöitynä taikka leikataan rullista valmiseen mittaan. Tällaisia tuotteita ovat esim. kuraeteisen matot sekä rullasta katkaistavat kuramatot.

Palautettava tuote pitää olla käyttämätön ja myyntikuntoinen.

Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys RovaMaton asiakaspalveluun puhelimitse 03 4518 0399 tai sähköpostitse osoitteeseen kauppa@rovamatto.fi. Asiakaspalvelu antaa tarkemmat ohjeet tuotteen palauttamiseen.

Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen maksunvälityspalveluun. Tilauksen loppusumma palautetaan viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme. Palautamme tuotteiden hinnan sekä alkuperäisen toimituskulun. Mikäli tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, toimituskulua ei palauteta.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja sen alkuperäisestä toimituskulusta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainituilla arvonalentumisella ja palautuskuluilla. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

Takuu

Tuotteiden virhevastuuta määrittelee kuluttajansuojalaki. Mikäli tuotteella on erillinen takuuaika, on siitä mainittu kunkin tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

Rovamatto vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava myyjälle välittömästi, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.

Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Rovamatto vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen virheestä Rovamaton asiakaspalveluun mahdollisimman pian sen havaittuaan, jolloin annamme ohjeet jatkoa varten.

Rovamatto ei vastaa tuotteen virheestä, mikäli se on aiheutunut tuotteen väärinkäytöstä, huolto-ohjeiden noudattamatta jättämisestä, asiakkaan huolimattomuudesta, normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta tai likaantumisesta taikka materiaalin normaalista elämisestä (esim. kumi- tai muovimatot).

Tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.